Ο «πατέρας» κι ο Πατέρας.

IMG_2977Στη φωτογραφία δεν ειναι ο Μιχάλης Παπαδόπουλος. Ειναι ο Λέων Καραπαναγιώτης.

Δεν είναι καλοκαιρι, ειναι χειμώνας. Δεν ειναι στην Αθήνα, είναι στο Λονδίνο.

Λιγο πριν φύγει για διακοπές ο Μιχάλης Παπαδόπουλος με ένα άρθρο των zoornalistas μας χαιρετά.

Οριοθετώντας τι σημαίνει να έχει δάσκαλο και οδηγό ψυχής το Λέοντα Καραπαναγιώτη , με τις αρχές που έθεσε ο ίδιος.

Και πώς σε αξιώνει η ζωή να φτάσει η ωρα να τον έχεις επαγγελματικό πατέρα, όταν σε μεγαλώνει ένας πατέρας σαν τον δικό του, όπως μας κάνει την τιμή να μοιραστεί στο κείμενό του :

 

«Ο πατέρας μου ( καθηγητής) επί χουντας, (6 χρονων εγω το 70… ) με έστελνε να πάρω εφημερίδα στο ψιλικατζίδικο. Εκανε 50 λεπτά της δραχμής ( 5 τρύπιες δεκάρες, για όσους τις πρόλαβαν). Διαβαζε ΝΕΑ και Βήμα. Εγω διάβαζα τα αθλητικά. Μου έδινε δύο πενηνταράκια. Μου έλεγε : «πάρε μια Αθκητική ( Ηχώ ) για σένα και πάρε και το Βήμα, για μένα. Αλλά πρόσεχε. Θα βάλεις το Βήμα, μεσα στην Αθλητική, κι αν στο δρόμο σου ζητήσει κανείς να δει «τι γράφουν», θα αρνηθείς. Θα πεις ότι θέλεις να διαβάσεις πρωτος εσύ, τα αθλητικά…».

Ήταν η χαρά μου … Δεν ήξερα ότι ήταν η ντροπή του. Η ντροπή του που η χώρα μας ήταν στον «γύψο»! Που ζούσε και δίδασκε σε μια χώρα που έπρεπε να κρύβεις τι διαβάζεις. Στη χώρα που γεννησε τη Δημοκρατία.

Χρόνια μετά εμαθα ότι ο ψιλικατζής καθε μερα δήλωνε στο τοπικό ΑΤ ότι εγω διαβαζα Βημα και Αθλητική … Η δικτατορία όμως ειχε πέσει…»

Ολα αυτά σε μια εποχή αθλιότητας που κάποιοι ξεδιάντροπα θιγούν «μπαμπάδες». Εδώ φαίνεται η αντίσταση. Όλων μας.

Καλή ξεκούραση, Μιχάλη. Μια κι όπως λες με τους στίχους του Ποιητή :

«Στα κρυφά φεύγω με όλα τα κλοπιμαία στο νου για μιαν από την αρχή ζωή απροσκύνητη …»

 

 

Σχολιάστε

