Ε.Τ.Α. Χόφμαν, 1776-1822

Τιποτε δεν ξερω. Ελάχιστα πράγματα. Κσι για τη λατρεμένη μου Βαρκαρόλα τωρα έμαθα τη σύνδεση.

dimart

«Η καημένη η ανθρωπότητα, πόσο πολύ συνηθίζει να θάβει ακόμα και τα ελάχιστα υπολείμματα της ελευθερίας της και να χτίζει στέγες ώστε να μην μπορεί να σηκώσει τα μάτια και να δει τον γαλανό ουρανό».

 

Σαν σήμερα, 24 Ιανουαρίου του 1776, γεννήθηκε στο Καίνιγκσμπεργκ της Πρωσίας ο μεγάλος συγγραφέας, πατέρας του φανταστικού, Ε.Τ.Α. Χόφμαν.

—Της Μαργαρίτας Ζαχαριάδου—

«Είμαι αυτό που φαίνομαι, ενώ δεν φαίνεται ό,τι είμαι, ο εαυτός μου είναι ένα αξεδιάλυτο αίνιγμα, είμαι σε διάσταση με το εγώ μου»

photoΈτσι περιγράφει ο ίδιος ο Χόφμαν την ύπαρξή του – και ο βίος του καθόλου δεν αντικρούει αυτή την απόφανση. Ο Ερνστ Τέοντορ Βίλχελμ Αμαντέους (προς τιμήν του Μότσαρτ) Χόφμαν ήταν μια ακόμα περίπτωση επιμανούς καλλιτέχνη με πληκτική δουλειά, ενός πνεύματος που ασφυκτιούσε και ταυτόχρονα τρεφόταν από την αντίδρασή του στις συμβάσεις και τους περιορισμούς του περίγυρού του. Ο Χόφμαν κατάφερε επίσης να διχάσει ακόμα και τους μελετητές: τυπικά…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 676 επιπλέον λέξεις

Σχολιάστε

